Att åka längdskidor med en stav är inte att föredra...

Jag och Sonja tog oss en tur i spåren idag, solen sken och allt var underbart. På grund av att det har smält lite så var spåren lite isiga, jäklar vilken fart man fick i första backen ner mot skogen. Sen blev det tvärstopp! Alla barr på marken fungerade som bromsklossar och jag höll på att tappa balansen, tog i staven för att få tillbaka den och krasch så var staven av. Då hade vi 8 km kvar! Så resten av turen åkte jag med en stav, jäklar va jobbigt det var! Kände mig som Gunde Svan!

(min stav var liiite kortare)

Allt kan lagas med silvertejp tänkte jag men pappa påstod att detta var omöjlig, och eftersom vi åker till Sälen imorgon så fick jag åka till Stadium och köpa ett par nya... Träffade Ida på Carlings och vi bestämde oss för filmkväll ikväll. Nice!

Nu håller jag på och packar för fullt! Ska bli underbart att komma iväg!
'
Sist jag var i Sälen träffade jag denna groda, blev ingen prins då...


Den blå pinnen tog Zerri med hem, det skulle bli en gardinstång tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0